آيا بخور كاه خاصيتي دارد؟

براي اينكه زمين سالمي داشته باشيم اول بايد از خودمان شروع كنيم.

آيا بخور كاه خاصيتي دارد؟

۷ بازديد

علاوه بر محصولات اصلي كه به منظور مصرف در كشاورزي كشت مي شوند؛ بقاياي محصولات نيز قابل استفاده اند. جو يكي از محصولات پركاربرد در صنايع غذايي است، از كاه باقي مانده ي اين محصول مي توان استفاده هاي گوناگوني كرد. از كاه جو براي بخور دادن استفاده مي شود كه داراي خواص درماني است و در ادامه به تفسير آن مي پردازيم

كاربرد جو:

جو در طب سنتي به عنوان يك گياه شفابخش شناخته مي شود و داراي خواص گوناگوني است. از جو مي توان به عنوان يك كاهنده چربي بد خون كه شامل LDL و كلسترول است، استفاده كرد.

 

جو به دليل داشتن مقدار زيادي فيبر مي تواند جوش صورت را از بين ببرد و وزن را كاهش دهد. اين گياه مي تواند با تنظيم عملكرد روده از يبوست جلوگيري كند. مادران شيرده مي توانند از جو به عنوان يك ماده ي موثر براي سلامت و كيفيت شير خود استفاده كنند. جودوسر مي تواند از بيماري هاي پوستي مانند خارش شديد و نقرس، روماتيسم جلوگيري كند.

 

همچنين اين ماده مي تواند براي كاهش خشكي پوست بزرگسالان و كودكان كمك كننده باشد. زنان مي توانند براي كاهش دردهاي قاعدگي از آن استفاده كنند.

از جو ميتوان به عنوان ماسك، امولوسين، منبع غذايي، تقويت كننده و همچنين ماده اي موثر براي بخور دادن استفاده كرد.

 

 خواص جوشانده كاه جو, خواص بخور كاه جو, خواص بخور كاه جو براي سينوزيت

بخور كاه جو براي درمان سينوزيت

 

بخور كاه جو:

بخور دادن يكي از موارد درماني محسوب مي شود كه مي تواند با مواد مختلف صورت بگيرد. از بخور دادن براي صورت، سر، گلو استفاده مي شود. يكي از موادي كه در بخور كاربرد دارد كاه جو است.

 

بخور سر و صورت

براي درمان سينوزيت ناشي از سرما مي توانيد از بخور كاه جو استفاده كنيد. اين بخور مي تواند سبب كاهش يا توقف سينوزيت شود. براي استفاده از بخور كاه جو بايد مقدار ۵۰۰ گرم كاه جو را در ظرف بزرگي بريزيد و آن را بجوشانيد و سپس بخور دهيد.

 

به اين نكته توجه كنيد كه بلافاصله بعد از اتمام بخور سر و پيشاني را بپوشانيد تا خشك شوند و سپس مي توانيد با استفاده از ويكس و يا روغن، پيشاني را به خوبي ماساژ دهيد. در طب سنتي گفته شده؛ در صورتي كه اين كار را روزي سه مرتبه تكرار كنيد مي توانيد سردرد ناشي از سرماخوردگي را بهبود دهيد. همچنين مي توانيد از بخور كاه جو همراه با برگ اكاليپتوس و تخم گشنيز پودر شده به پيشاني، سر و دماغ؛ سينوزيت را درمان كرد.

 

درمان آبريزش بيني ناشي از سينوزيت

براي قطع كردن آبريزش بيني و سينوزيت مي توان از بخور كاه جو و يا گندم استفاده كرد. در اين مورد هر چه كاه زردتر باشد تاثير بيشتري دارد.

 

نكاتي براي يك بخور اصولي صورت به شرح زير است:

۱) صورت خود را از آرايش پاك كنيد. مي توانيد از شوينده هاي صابوني و يا هر پاك كننده ي ديگري استفاده كنيد و سپس صورت را به طور كامل خشك كنيد.

 

۲) از يك ظرف كم عمق و پهن استفاده كنيد؛ آن را پر از آب كنيد و حداقل سه فنجان از آب آن را بجوشايد.

 

۳) سر و صورت را با فاصله ۲۰ سانتي متر بالاتر از ظرف قرار دهيد و حوله را روي سرتان بيندازيد. 

 

۴) توجه داشته باشيد بخار آب بايد گرم و آرامش بخش باشد نه داغ و سوزاننده. در صورتي كه حس كرديد بخار آب خيلي داغ است كارتان را متوقف كنيد.

 

۵) مي توانيد براي مدت ۱۰ الي ۱۵ دقيقه اين كار را ادامه دهيد.

شما مي توانيد در بخار آب از گياهان ديگري از جمله؛ چاي سبز، بابونه، اسطوخودوس و نعناع نيز استفاده كنيد. گياه را در يك فنجان خيس كرده و به آب در حال جوش اضافه كنيد. بايد اين نكته را مورد توجه قرار داد كه؛ پيش از استفاده از هر گونه گياهي مطمئن شويد كه به گياه مورد نظر آلرژي و حساسيت نداشته باشيد و پوستتان نسبت به آن واكنش ندهد.

 

استفاده از كاه جو, خواص درماني كاه جو, مضرات بخور كاه جو

فوايد بخور كاه جو براي پوست

 

فوايد بخور كاه جو صورت :

• مي تواند باعث تميز شدن منافذ پوست شود.

• سلول هاي مرده ي پوست را پاكسازي مي كند.

• به جريان خون زير پوست سرعت مي بخشد.

• مي تواند پوست را به شكل عمقي پاكسازي كند.

• در بهبود آكنه و جوش سر سياه كمك مي كند.

 

بخور واژن در خانم ها: 

امروزه به عنوان يك از روش هاي درماني براي پاكسازي واژن طرفداران زيادي دارد. در اين روش مي توان با استفاده از گياهان مختلفي به بخور دادن واژن پرداخت. طرفداران اين روش از اثرات درماني آن اطلاع داده اند، اما هنوز هيج قطعيتي در اين مورد وجود ندارد.

 

از فوايدي كه ارائه دهندگان اين روش به آن اشاره مي كنند مي توان به؛ تميز كردن واژن، افرايش قدرت باروري، درمان پريودهاي نامنظم، درمان اختلالات مربوط به ارگاسم و همچنين پاكسازي سموم اشاره كرد. در اين روش زنان روي يك صندلي كه زير آن ظرف بخار آب قرار دارد، براي انجام بخور مي نشينند و از گياهان مختلفي براي انجام اين كار استفاده مي كنند.

 

اين روش ممكن است معايبي را به همراه داشته باشد كه مي توان به موارد زير اشاره كرد:

• سوختگي واژن

• عفونت در ناحيه واژن

• تحريك واژن

• گسترش بيماري هاي جنسي

• در صورت استفاده در حين بارداري مي تواند خطر آفرين باشد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.