چگونه مي توان باكلاس بود؟

براي اينكه زمين سالمي داشته باشيم اول بايد از خودمان شروع كنيم.

چگونه مي توان باكلاس بود؟

۵ بازديد

باكلاسي ربطي به مغرور بودن ندارد. شما بايد احترام را ترويج بدهيد و اين يعني احترام براي همه، كه شامل خودتان هم مي‌شود. حواس‌تان باشد با ديگران مؤدبانه رفتار كنيد و احترامي اصيل و بي‌غل و غش را در آنها منعكس كنيد. به خودتان اعتماد داشته باشيد، جوري كه دوست داريد لباس بپوشيد و متناسب با آن رفتار كنيد. نوشته زير را بخوانيد تا ببينيد چگونه باكلاس باشيم.

بخش اول: باكلاس لباس بپوشيد

۱. خودتان را درگير مُد نكنيد

لذت بردن از مُد يا خريدن لباس‌هايي كه براي‌تان جذاب است هيچ ايرادي ندارد، اما از لباس‌هايي كه مناسب اندام‌تان نيستند يا رنگ‌هايي كه به شما نمي‌آيند صرف‌نظر كنيد.

  • بنده‌ي مُد نباشيد، چون در اين‌ صورت، مسخره، وسواسي يا سطحي به‌نظر خواهيد رسيد. لباس شما بايد شخصيت‌تان را بالا ببرد، نه اينكه شخصيت جديدي براي‌تان خلق كند يا تغييرش دهد. اين توصيه در جنبه‌هاي زيادي از زندگي كاربرد دارد؛ جنبه‌هايي كه «همرنگ جماعت شدن» ممكن است شما را تحت فشار قرار بدهد. براي شيك بودن كافيست كمي هوشمندانه لباس بپوشيد.

۲. خودتان را با ظاهري تميز و آراسته متمايز كنيد

چگونه باكلاس باشيم

ظاهر عالي داشتن، نيمي از باكلاس بودن است. لباس‌هايي بپوشيد و از زيورآلاتي استفاده كنيد كه خوشايند و مناسب بدن‌تان باشند و هرگز چيزي نپوشيد كه با آن احساس راحتي نداريد. شما مجبور نيستيد گران‌قيمت‌ترين لباس فروشگاه را به تن داشته باشيد يا حتي همين لباس‌هاي گران‌قيمت را در يك حراجي خوب خريداري كنيد، بلكه بهتر است به دنبال ظاهري منحصربه‌فرد و سنجيده باشيد.

  • تميزي و بهداشت بسيار مهم است. هر روز دوش بگيريد و هميشه در جاهايي كه براي اولين بار حضور مي‌يابيد با احساس و ظاهري تازه و شاداب حاضر شويد.

۳. لباس غير رسمي نپوشيد

اگر مي‌خواهيد براي مكاني رسمي يا نسبتا رسمي لباس بپوشيد، بهتر است شرايط را به خوبي درك كنيد. اگر كمي رسمي‌تر لباس‌ بپوشيد، بهتر از اين است كه لباس‌ غير رسمي به تن داشته باشيد. ضمنا نبايد براي حضور در يك محفل رسمي از لباس جين استفاده كنيد

  • در مورد عُرف و رسوم پوشش جايي كه قرار است برويد، اطلاعات كسب كنيد و در صورت سردرگمي از ميزبان يا دوستاني كه آنها هم قرار است بيايند پرس‌و‌جو كنيد.

۴. جوري به‌نظر نرسيد كه انگار شب قبل تا ديروقت مهماني بوده‌ايد

با نشانه‌هاي به جا مانده از مهماني شب قبل، جايي نرويد. مثلا آثار آرايش به جا مانده از مهماني شب را از صورت‌تان پاك كنيد و دوش بگيريد. هر جايي كه قرار است برويد حتما بايد نشان‌دهنده‌ي اين باشد كه آماده‌ي شروع يك روز جديد هستيد.

  • حتي اگر شب سختي را پشت سر گذاشته‌ايد، نگوييد: «خسته و خواب آلودم»، اين اصلا باكلاس نيست.
۵. قبل از خروج از خانه، كاملا مرتب و آراسته باشيد

اگر مي‌خواهيد باكلاس باشيد قبل از خروج از خانه كاملا آماده باشيد

ريمل‌زدن، شانه‌زدن، بستن دكمه‌ها، بستن بند كفش و… را در مكان عمومي انجام ندهيد. يعني كارهاي لازم براي آماده شدن و كاملا آراسته بودن را پيش از خروج از خانه تمام كنيد. قبل از اينكه از خانه بيرون برويد، ريمل‌ و رژلب‌تان را بزنيد، لباس‌تان را مرتب كنيد و هيچ كدام از اين‌ها را براي بيرون از خانه باقي نگذاريد.

  • زيرپوش‌تان نبايد معلوم باشد.

۶. لباس و پوشش‌تان متناسب با جلوه‌اي باشد كه مي‌خواهيد از خودتان نمايش دهيد

چگونه باكلاس باشيم

خوب است كه بخواهيد زيبايي‌هايتان را به رخ بكشيد، اما جلوه‌گري بيش از حد ممكن است تأثير منفي داشته باشد، مخصوصا اگر در هدف جايي كه در آن حضور پيدا كرده‌ايد نگنجد. پوشش‌تان را هوشمندانه انتخاب كنيد و با آن راحت باشيد.

۷. در همه حال خوش‌ژست باشيد

بخشي از باكلاس بودن، داشتن ژستِ خوب و زبان بدن مناسب است. كمرتان را صاف نگه داريد، به جاي اينكه به پايين نگاه كنيد نگاه‌تان به جلو باشد و تا جايي كه مي‌توانيد شانه‌هاي‌تان را پايين نيندازيد. دست‌هاي‌تان را روي سينه ضربدري نكنيد، آنها را طرفين‌تان نگه‌ داريد تا سينه‌تان فراخ باشد. اگر سرتان را بالا بگيريد، هم احساس باكلاس بودن مي‌كنيد و هم باكلاس به نظر مي‌رسيد. وقتي هم كه مي‌نشينيد، قوز نكنيد.

بخش دوم: باكلاس حرف بزنيد

۱. بددهني نكنيد

چگونه باكلاس باشيم

بددهني كردن اصلا باكلاس نيست. اگر دل‌تان مي‌خواهد بددهني كنيد و فحش بدهيد، برويد داخل حمام يا دستشويي، شير آب را باز كنيد و بگذاريد هر حرف زشتي در دهان‌تان است بيرون بيايد يا اينكه به در و ديوار بدوبيراه بگوييد! اما اجازه ندهيد ديگران بددهني‌هاي‌تان را ببينند، چون فرد بي‌ارزشي به نظر خواهيد رسيد. اگر هم دليل توهين كردن و فحش دادن‌هايتان اين است كه عصباني هستيد و نمي‌دانيد چطور خشم‌تان را كنترل كنيد، پس بدانيد اين حالت، نشانه‌ي بارزِ بي‌‌كلاس بودن است!

  • از بددهني كردن در انظار عموم و حتي مهم‌تر از آن از بددهني كردن نسبت به افراد خاص اجتناب كنيد.

۲. پشت سر ديگران حرف‌هاي خوب بزنيد

بله درست است؛ به جاي اينكه در مورد خنگي، جلفي، يا آزاردهنده بودن كسي كه حضور ندارد حرف بزنيد، سعي كنيد در غياب او در موردش چيزهاي خوب و خوشايند بگوييد. اين كار نشان مي‌دهد باكلاس‌ هستيد و به اندازه‌ي كافي معتمد به نفس و خونسرد هستيد كه به جاي صحبت در مورد نقاط ضعف ديگران، از خوبي‌ها و نقاط قوت آنها سخن مي‌گوييد.

  • اگر در غياب افراد، خوبي‌هايشان را تحسين كنيد، فردي مثبت و متين جلوه خواهيد كرد، نه كسي كه هميشه دنبال كمبودهاست.
  • اگر مدام در حال غيبت كردن باشيد، مردم فكر مي‌كنند آدم بي‌كلاسي هستيد، چون به حريم شخصي و حدومرز ديگران احترام نمي‌گذاريد.

۳. صدايتان بلندترين صداي جمع نباشد

آيا تا به حال شده در يك مهماني كسي وارد شود و به شما بگويد: «وقتي جلوي ساختمان بودم فهميدم درست آمده‌ام، چون صداي تو را شنيدم»؟ پس در اين صورت بهتر است صداي‌تان را پايين بياوريد. همين‌ كه صداي‌تان قابل شنيدن باشد كافي است. فكر نكنيد حتما بايد فرياد بكشيد يا صدايتان را بالا ببريد تا حرف‌تان را ثابت كنيد. آرام و ملايم حرف بزنيد، حتي اگر در يك جمع شلوغ هستيد؛ اين نشانه‌ي باكلاس بودن است، چون اين پيام را مي‌رساند كه به اندازه‌ي كافي اعتمادبه‌نفس داريد و مجبور نيستيد داد بكشيد تا توجه ديگران را به خودتان جلب كنيد.

  • اگر در مورد تُن صدايتان ترديد داريد، از دوستان‌تان بخواهيد به بلندي صدايتان امتياز بدهند. اگر امتيازات نزديك به ۱۰ بود، پس حتما تُن صداي‌تان را پايين بياوريد.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.