چه موقع بهترين زمان براي غذا خوردن است؟

براي اينكه زمين سالمي داشته باشيم اول بايد از خودمان شروع كنيم.

چه موقع بهترين زمان براي غذا خوردن است؟

۷ بازديد

پيدا كردن بهترين زمان غذا خوردن براي كاهش وزن سريع يكي از آسان ترين روش هايي است كه شما مي توانيد به وزن ايده آل خود برسيد يا دچار اضافه وزن نشويد.

متخصصان تغذيه سال هاست به اين نتيجه رسيده اند با اينكه هر انساني مكانيسم خاص بدن خود را دارد اما اين عملكرد در بدن آن ها به تكامل رسيده است.

اما اين نكته از اهميت بالايي برخوردار است كه تا حدودي متخصصان ساعت مشخصي براي صرف وعده هاي غذايي و ميان وعده ها به طور كلي در اختيار مردم قرار داده اند، اما اگر به دنبال لاغري به اين روش هستيد حتما يك متخصص تغذيه بايد بدن شما را آناليز كند؛ چرا كه ساعت بدني و مكانيسم هر فردي متفاوت است. از طرفي برنامه غذايي افراد با يكديگر فرق مي كند.

آيا زمان غذا خوردن براي كاهش وزن سريع موثر است؟

شايد از اين كه جواب اين سوال بله باشد شگفت زده شويد. متخصصان تغذيه با سال ها تحقيق و بررسي بر روي روش هاي لاغري به اين نتيجه رسيده اند، زمان غذا خوردن براي كاهش وزن سريع در كنار داشتن يك رژيم غذايي مناسب مي تواند بسيار موثرتر از رژيم هاي غذايي سخت باشد.

متخصصان با بررسي بر روي بدن انسان به نتايج جالبي رسيده اند. آن ها در اين تحقيق به اين نتيجه رسيده اند كه شب ها متابوليسم بدن به شدت پايين مي آيد و عمل ريكاوري كردن در بدن آغاز مي شود.

هنگام صبح اين متابوليسم به اوج خود مي رسد. در نتيجه مي توان متوجه شد چرا بايد در برخي از ساعات روز خوراكي هاي سبك تر مصرف كرد يا چرا صبحانه خوردن از اهميت بالايي برخوردار است.

از طرف ديگر اين مسئله بسيار جالب است كه بدانيد هر خوراكي ساعت جذب خاصي دارد. براي مثال اغلب اين پيشنهاد را مي دهند ويتامين C را در صبح ميل كنيد، چرا كه در اين ساعت بالاترين جذب را خواهد داشت يا شير را در شب ميل كنيد چرا كه كلسيم در آخر شب جذب بيشتري دارد.

همه اين نشان داد براي چه بيشتر افراد با وجود غذاي كم دچار اضافه وزن مي شوند؛ چرا كه در زماني كه متابوليسم بدن پايين است خوراكي هاي حاوي گلوكز و كربوهيدرات بالا مصرف مي كنند و بدن در اين زمان قادر نمي باشد ميزان قابل توجهي از اين مواد را تجزيه كند. بنابراين آن ها را به چربي هاي اشباع نشده تبديل كرده و در بافت، رگ ها و بيشتر در شكم ذخيره مي كند.

بهترين زمان خوردن غذا در وعده صبحانه – نوع خوراكي ها

صبحانه يكي از مهمترين وعده هاي غذايي است كه بايد تا جاي ممكن بسيار مغذي و مقوي باشد؛ چرا كه بدن در صبح به پايان ريكاوري خود رسيده است و بايد خوراكي هايي را مصرف كند كه انرژي فعاليت تمامي اعضاي بدن به خصوص مغز را تامين كند.

    • شكر: شكر يك ماده خوراكي است كه ميزان كالري آن بسيار بالا است و مصرف آن در ميان ايرانيان در وعده صبحانه بسيار رايج است. اما بايد به ياد داشت اين خوراكي را بسيار متعادل بايد مصرف كرد و زمان مناسب آن صبح است. چرا كه تا پايان شب بيشتر كالري هاي آن بسوزد.
    • سيب: يكي از خوراكي هاي پر فيبر با قند سالم است كه اگر آن را در صبح ميل كنيد باعث مي شود دستگاه گوارشتان بهترين عملكرد را داشته باشد.
    • شكلات تلخ: افرادي كه به دنبال لاغري سريع هستند مي توانند صبح ها چند تكه شكلات تلخ مصرف كنند، چرا كه متابوليسم بدن نسبت به حالت طبيعي بالاتر مي رود و از طرفي باعث بهبود سلامت قلب مي شود.

 

  • ماكاروني: برخي از افراد عادت دارند در وعده صبحانه خود غذا ميل كنند. بهترين غذا براي آن ها كه بتواند به لاغري كمك كند ماكاروني است. چرا كه نشاسته ماكاروني باعث پر شدن صورت مي شود و از طرفي فيبر سرشار دارد. در نتيجه باعث مي شود فرد مدت زمان بسيار طولاني احساس سيري كند و سراغ ريزه خواري نرود.

 

بهترين زمان خوردن غذا در وعده ناهار – نوع خوراكي

بهترين زمان خوردن غذا در وعده ناهاراغلب افراد اين تصور را دارند كه چون از زمان ناهار تا خواب بسيار مانده است مي توانند هر اندازه مي توانند خوراكي هاي حاوي كربوهيدرات هاي زياد و سرشار از گلوكز مصرف كنند. اما اين باور كاملا اشتباه است.

به اين دليل كه در آن زمان متابوليسم بدن به طور طبيعي پايين مي آيد، در نتيجه بايد خوراكي هايي مصرف شود كه باعث افزايش چربي هاي اشباع شده در بدن نشود.

متخصصان تغذيه طبق نتايج بدست آمده بهترين زمان براي مصرف ناهار را بين ساعت 12 تا 13 در نظر گرفته اند. اما بايد در نظر گرفت باز براي تعيين نوع خوراكي ها و زمان مناسب حتما بدن شما بايد توسط يك متخصص تغذيه آناليز شود.

 

  • سينه مرغ: سينه مرغ بهترين قسمت از بدن مرغ است كه باعث چاقي نمي شود و داراي پروتئين هايي است كه به راحتي تجزيه مي شوند و از طرفي آنزيم هاي بالابرنده سوخت و ساز را فعال خواهد كرد.
  • گوشت قرمز بدون چربي: گوشت قرمز بدون چربي اشبع نيز به صورت گريل شده يا آب پز از گزينه هاي خوب براي ناهار است. چرا كه از كم خوني جلوگيري خواهد كرد و انرژي بدن را تامين مي كند.
  • برنج: برنج خوراكي است كه سرشار از نشاسته با كالري بالا است. ميل كردن متعادل برنج در وعده ناهار باعث مي شود تا انرژي بدن مجدد بالا برود

 

  • موز: موز يكي از ميوه هاي بسيار مفيد است كه مي توان زمان ناهار يا ميان وعده عصرانه آن را ميل كرد و انرژي بدن را تا زمان شام تامين كرد و روده ها را از باكتري هاي مضر نيز پاكسازي كرد.

بهترين زمان غذا خوردن براي وعده شام

شام يكي از مهم ترين وعده هاي غذايي است كه به هيچ عنوان آن را نبايد از وعده هاي غذايي خود حذف كنيم بلكه بايد بهترين زمان غذا خوردن براي كاهش وزن سريع در اين ساعت را پيدا كنيم.

متخصصان تغذيه بر اين باور هستند كه بهترين زمان براي ميل كردن شام بين ساعت 7 تا 8 غروب مي باشد كه تا زمان خواب بدن بتواند آن را كامل هضم كند.

براي آنكه بايد ها و نبايد هاي اين وعده ي غذايي بسيار زياد است و بسيار به مكانيسم بدن بر مي گردد نمي توان با اطمينان گفت چه چيز هايي بايد خورده شود در نتيجه بهتر است براي آن از پزشك متخصص تغذيه خود كمك بگيريد.

اين را بايد بدانيم اگر با كمك پزشك تغذيه خود بتوانيد بهترين زمان غذا خوردن را پيدا كنيد شاهد كاهش وزن سريع و سايز به خصوص در ناحيه شكم خواهيد بود. البته اين ساعت غذايي باعث مي شود افرادي كه وزن متعادل دارند نيز به اثبات وزن برسند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.