گلاب براي كودكان خوب است؟

براي اينكه زمين سالمي داشته باشيم اول بايد از خودمان شروع كنيم.

گلاب براي كودكان خوب است؟

۸ بازديد

گلاب، يكي از مهم ترين محصولاتي است كه در ايران و سراسر جهان توليد مي شود و خواص آن شگفت انگيز است. شايد براي بعضي از والدين سوال پيش آمده باشد كه آيا گلاب براي كودكان خوب است يا خير؟ فوايد و مضرات گلاب براي كودكان چيست؟ در ادامه ي اين مطلب با ما همراه باشيد تا درباره فوايد و مضرات گلاب براي كودكان، اطلاعات بيشتري به شما بدهيم

گلاب، از گلي به همين نام گرفته مي شود و يكي از گران ترين اسانس هاي جهان است. كشور ايران، سالانه بيشترين مقدار گلاب در سطح جهان را توليد مي كند. كاشان، به عنوان مركز گلاب در ايران و سراسر جهان شناخته مي شود و سالانه حدود پانزده هزار تن گلاب در اين شهر توليد مي شود. 

 

نام ديگر گل گلاب، گل محمدي است كه براي برخي از افراد، نام آشنا تري است. گلاب، انواع مختلفي دارد كه در شرايط مختلفي توليد مي شوند، اما به طور كلي، خواص آنها تقريبا مشابه است.

گلاب براي اولين بار، توسط ايرانيان كشف شد و به دليل خواص گوناگون و متنوع آن، مورد استفاده قرار گرفت. گلاب، تا كنون يكي از پر مصرف ترين اسانس ها در ايران است و در محصولات مختلفي مورد استفاده قرار مي گيرد. 

 

گلاب براي كودكان بسيار مفيد است و خواص گوناگوني دارد. در ادامه ي اين مطلب، به معرفي برخي از خواص گلاب براي كودكان خواهيم پرداخت.

 

خواب آور

ممكن است كه برخي از كودكان به دلايل مختلف از خواب عميق و كافي برخوردار نباشند. گلاب، خاصيت خواب آوري دارد و مي تواند سبب رفع بي خوابي در كودكان شود. كودكاني كه خواب كافي و به اندازه ندارند، با مصرف گلاب قبل از خواب، احساس خستگي بيشتري خواهند كرد و بهتر مي خوابند.

 

ضد استرس

بسياري از كودكان در زمينه هاي مختلف مانند سفر، رفتن به مدرسه، مراجعه به پزشك و... دچار استرس شديد مي شوند. گلاب، داراي موادي است كه مي توانند حالت آرامش را در بدن ايجاد كنند و باعث از بين رفتن استرس مي شوند. 

مصرف گلاب در كودكان، مي تواند باعث آرامش آنها شود و استرسشان را از بين ببرد. 

 

تسكين دهنده ي درد

مصرف گلاب در كودكان، مي تواند از شدت درد آنها بكاهد. گلاب به دليل دارا بودن مواد آرامش بخش، باعث آرام سازي اعصاب بدن مي شود. در نتيجه، اعصاب مربوط به درد در كودكان پيام عصبي كمتري توليد مي كنند و در نتيجه، درد كودكان تا حدي تسكين پيدا مي كند و كمتر احساس مي شود.

 

درمان آفت دهان

يكي ديگر از فوايد مصرف گلاب براي كودكان، از بين بردن آفت دهان در آنها است. آفت دهان، يك زخم باز است كه در داخل دهان، زبان و لثه ها ايجاد مي شود و درد ايجاد مي كند. آفت دهان در كودكان، سفيد رنگ است و هاله اي قرمز رنگ، اطراف آن را احاطه كرده است.

گلاب، يكي از موادي است كه مي تواند سرعت از بين رفتن آفت دهان در كودكان را افزايش دهد و در نتيجه، آفت دهان را درمان مي كند. كودكاني كه از آفت دهان رنج مي برند، با مصرف گلاب مي توانند آفت دهان را سريع تر تسكين بخشند.

 

درمان گلودرد

گلودرد در كودكان به دلايل مختلفي ايجاد مي شود. براي مثال، چرك كردن گلو، يكي از عوامل ايجاد درد در ناحيه گلو است. گلاب، خاصيت ضد عفوني كنندگي دارد و مي تواند باعث درمان چرك گلو شود.

التهاب هاي به وجود آمده در ناحيه گلو، باعث ايجاد درد در آن مي شوند. گلاب مي تواند باعث تسكين و از بين رفتن التهاب در بافت هاي مختلف بدن شود. اگر كودكان به علت التهاب دچار گلو درد شده اند، گلاب مي تواند يك تسكين دهنده بسيار مؤثر و كاربردي براي آنها باشد.

 

 

از بين برنده تب

تب، يك واكنش دفاعي در بدن است و هنگام ورود ميكروب ها به بدن ايجاد مي شود. باكتري ها و ميكروب ها، نمي توانند در محيط بسيار گرم فعاليت كنند، در نتيجه، بخش هيپوتالاموس مغز، با گرم كردن بدن باعث مختل شدن فعاليت ميكروب ها مي شود.

اگر واكنش دفاعي تب در مدت زمان طولاني ادامه پيدا كند، مي تواند براي كودكان خطر آفرين باشد. گلاب، به دليل دارا بودن موادي كه باعث ايجاد حالت آرامش در بدن مي شوند، مي تواند تب را از بين ببرد و دماي بدن را پايين بياورد.

 

مضرات مصرف گلاب براي كودكان

با اينكه گلاب، خواص بسيار زيادي براي كودكان و حتي بزرگسالان دارد، اما زياده روي در مصرف آن مي تواند مضراتي را براي كودكان به همراه داشته باشد كه در ادامه مطلب به آنها اشاره خواهيم كرد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.