آيا زنجبيل مي تواند به لاغري كمك كند؟

براي اينكه زمين سالمي داشته باشيم اول بايد از خودمان شروع كنيم.

آيا زنجبيل مي تواند به لاغري كمك كند؟

۲ بازديد

زنجبيل براي لاغري و كاهش وزن بسيار موثر است اما به تنهايي نمي‌تواند تناسب اندام ايجاد كند. اين ريشه پرخاصيت، به عنوان يكي از ادويه‌هاي پرمصرف است كه اگر در روند لاغري در كنار رژيم غذايي و ورزش به كار برده شود، به عنوان محركي عالي تاثير مي‌گذارد. با ادامه اين مقاله همراه ما باشيد تا روند تاثيرگذاري زنجبيل براي لاغري را بررسي كنيم.

زنجبيل براي لاغري موثر است؟

تحقيقات متعددي در زمينه تاثير زنجبيل براي لاغري انجام شده ست كه اكثر آنها حاكي از آن است كه اين ريشه براي لاغري و كاهش وزن موثر است.

تركيباتي كه در زنجبيل وجود دارد، به دريافت خاصيت ضدالتهابي بالايي براي بدن منجر مي‌شود. از جمله تركيبات موجود در آن مي‌توان به فلاونوئيدها، تركيبات آنتي اكسيداني و ضد التهابي اشاره كرد كه هر يك به نوعي در كاهش وزن و لاغري موثر هستند. اما بهتر است هر يك از تاثيرات آنرا به صورت مجزا بررسي كرد.

1. هضم بهتر با مصرف زنجبيل براي لاغري

يكي از تاثيرات مهم زنجبيل براي لاغري، به تاثيرگذاري آن روي هضم بهتر مربوط مي‌شود. يكي از مشكلات گوارشي كه خيلي از افراد با وجود آن چاق مي‌شوند، يبوست و نفخ است. استفاده از زنجبيل با كاهش التهابات گوارشي، هضم را بهبود مي‌بخشد و تاثير به سزايي در جلوگيري از حالت تهوع و استفراغ دارد.

2. تاثير خاصيت ضد التهابي زنجبيل بر لاغري

با اينكه التهابات در بدن براي سلامتي وجود دارند اما افزايش اين التهابات بدني مي‌تواند به عنوان زمينه‌اي براي ابتلا به بيماري‌ها باشد. در بسياري از موارد تركيبات شيميايي، باكتري‌ها و حتي رژيم غذايي غيراصولي سبب بروز التهابات بدني مي‌شوند. زنجبيل با داشتن تركيبات ضدالتهابي مي‌تواند اين التهابات را كاهش دهد و در پي آن به كاهش وزن منجر شود.

3. موثر بر كاهش چربي

يكي از تاثيراتي كه خواص ضد التهابي زنجبيل به همراه دارد، كاهش چربي خون، فشار خون و حتي كلسترول خون است. اين موضوع مي‌تواند خطر ابتلا به بيماري‌هاي قلبي را كاهش دهد. از طرفي ديگر براي كاهش چربي كلي بدن موثر است.

4. افزايش كالري سوزي

از تاثيرات مهم زنجبيل براي لاغري ميتوان به تاثير آن بر افزايش سوخت و ساز بدن اشاره كرد. از اين رو مي‌توان از آب زنجبيل يا حتي دمنوش يا ادويه آن براي اين منظور استفاده كرد. در پي استفاده مداوم و متعادل از آن، كاهش چربي شكم و پهلو حاصل خواهد شد.

زنجبيل براي لاغري

علاوه بر اين موارد طبع زنجبيل گرم و خشك است كه به همين دليل مي‌تواند گزينه‌اي بسيار عالي براي بالا بردن متابوليسم بدن باشد. مواد غذايي گرم، تاثير به سزايي در بالا رفتن دماي بدن و در نتيجه بالا رفتن كالري سوزي و متابوليسم بدن دارند.

5. خاصيت سير كنندگي زنجبيل براي لاغري

يكي از تاثيراتي كه اين خوراكي با طبع گرم و خشك به همراه دارد، تاثير سير كنندگي آن است. اين موضوع در پي تاثير گرم شدن دماي بدن است. طبق تحقيقات انجام شده افرادي كه زنجبيل بيشتري مصرف مي‌كنند، كمتر احساس گرسنگي را تجربه مي‌كنند.

6. تاثير بر اكسيداسيون چربي

زنجبيل با طبع گرمي كه دارد، به اكسيداسيون چربي كمك مي‌كند زيرا در بدن سبب افزايش مصرف انرژي در پي گرم شدن بدن مي‌شود. اين روش براي اينكه روند سوخت و ساز بدن به خوبي پيش رود، بسيار موثر است. زنجبيل سبب حرارت زايي در بدن مي‌شود كه اين موضوع احساس سيري بيشتر را نيز در پي دارد.

همانطور كه در ابتداي متن بيان شد، نمي‌توان به زنجبيل يا هر ماده غذايي ديگر به عنوان تنها راهكار براي لاغري، اكتفا كرد. زنجبيل وقتي نتيجه موثري را نشان مي‌دهد كه در كنار رژيم غذايي متعادل و فعاليت بدني مصرف شود.

چه تركيباتي از زنجبيل براي لاغري موثر هستند؟

با توجه به تاثيراتي كه زنجبيل براي لاغري به همراه دارد، لازم است تنوعي از تركيبات موثر با آن را شناخت تا نتيجه بهتري كسب كرد. در ادامه تنوعي از دمنوش و نوشيدني را آموزش خواهيم داد كه مي‌توانيد از آنها براي لاغري در كنار ورزش و رژيم غذايي كمك بگيريد.

1. استفاده از آب زنجبيل

آب زنجبيل براي لاغري

يكي از گزينه‌هاي ساده و راحتي كه با استفاده از زنجبيل براي كاهش وزن مي‌توان به كار برد، آب زنجبيل است. فقط كافي است آب زنجبيل تازه را گرفته و يك قاشق از آنرا به همراه كمي عسل و آبليمو تركيب كرد و نوشيد. روزانه دو ليوان از اين تركيب را مي‌توان در دو وعده مصرف كرد.

2. استفاده از دمنوش زنجبيل و چاي سبز

چاي سبز يكي از تركيبات آنتي اكسيداني فوق العاده است كه بر بالا بردن چربي سوزي نيز موثر است. به ويژه اگر در كنار زنجبيل از آن استفاده شود. مي‌توانيد براي اين منظور قطعه‌اي زنجبيل را به همراه كمي چاي سبز دم كرده و بنوشيد تا به مرور نتيجه مطلوبي دريافت كنيد.

3. دمنوش زنجبيل، ليمو و برگ نعناع

دمنوش زنجبيل براي لاغري

از ديگر تركيبات خوبي كه براي لاغري مي‌توان استفاده كرد، چند برگ نعنا، به همراه ليمو عماني يا قطعه‌اي ليمو تازه به همراه چند برش زنجبيل است. اين تركيب خاصيت آنتي اكسيداني و ضد التهابي بالايي را به بدن مي‌رساند و براي بعد از غذا گزينه‌اي مناسب است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.