آموزش چند دمنوش موثر براي لاغري

براي اينكه زمين سالمي داشته باشيم اول بايد از خودمان شروع كنيم.

آموزش چند دمنوش موثر براي لاغري

۱ بازديد

نوشيدن چاي و دمنوش در طول روز جزء لذت هاي بسياري از مردم است. حال اگر اين لذت كاربردي شود و بتوان از آن به نتايجي دلخواه دست يافت كه بهتر مي شود.

اما بايد اين نكته را در نظر داشت كه دمنوش ها به عنوان تنها راهكار براي لاغري و كاهش وزن عمل نمي كنند. اگر در جايي ديديد كه مي گويند دمنوش تضميني براي لاغري، نبايد آن را باور كنيد. زيرا قرار گرفتن در روند لاغري المان هاي مختلفي را نياز دارد.
مراقبت از تغذيه، افزايش فعاليت بدني براي سوزاندن كالري بيشتر، بالا بردن سوخت و ساز بدن، راهكارهايي هستند كه بايد براي روند كاهش وزن در نظر داشت.

اما در اين بين راهكارهايي هستند كه به عنوان محرك عمل مي كنند. گزينه هاي مانند دمنوش ها مي توانند در كنار برنامه غذايي و تمرينات ورزشي، نتايج بهتري را ايجاد كنند. 

چاي سبز؛ دمنوشي شناخته شده براي لاغري

چاي سبز يكي از شناخته شده ترين چاي ها در دنيا است و فوايد زيادي هم براي سلامتي دارد. چاي سبز همچنين از موثر ترين دمنوش هاي لاغري به شمار مي رود.
شواهد محكمي از رابطه بين كاهش وزن و كاهش حجم چربي با مصرف دمنوش لاغري چاي سبز خبر مي دهند.

چاي سبز براي لاغري

در يك تحقيق در سال 2008  بر روي 60 فرد چاق در طول 12 هفته نشان داد كه خوردن منظم روزانه دمنوش چاي سبز، مي تواند به كاهش وزن به مقدار 3.3 كيلوگرم منجر شود.
علاوه بر اين در يك تحقيق ديگر هم نشان داده شد مصرف عصاره چاي سبز در طول 12 هفته هم مي تواند در كاهش وزن نقش اساسي داشته باشد.

تاثيرات چاي سبز بر لاغري مي تواند به دليل وجود كاتچين موجود در آن باشد. كاتچين يك آنتي اكسيدان است كه باعث مي شود متابوليسم افزايش پيدا كند و در نتيجه چربي سوزي اتفاق بيفتد.
دمنوش لاغري چاي سبز و دمنوش ماتچا (پودر گياه چاي سبز) هر دو يك تاثير را بر كاهش وزن دارند.

با اين وجود تنها از دمنوش چاي سبز نمي‌توان به عنوان راهكاري براي كاهش وزن استفاده كرد و همواره پرخوري سابق را داشت.
بايد در كنار رژيم كاهش وزن از اين دمنوش براي نتيجه سريعتر استفاده كرد.

چاي پور-هه يا پورهه

چاي پورهه (Puerh tea) يك نوع چاي سياه چيني است كه تخمير شده است.
دمنوش اين چاي پس از صرف يك وعده غذايي مي چسبد و عطر و رايحه اي زميني دارد.
در يك تحقيق بر روي حيوانات نشان داده شد كه مصرف چاي پورهه مي تواند باعث كاهش مقدار قند خون و تري گليسيريد شود.
در يك تحقيق ديگر بر روي حيوانات و انسان نيز مشاهده شده است كه مصرف چاي پورهه مي تواند باعث كاهش چربي تجمع يافته در بدن شود.

در يك تحقيق بر روي 70 نفر در طي سه ماه نشان داد كه كساني كه از كپسول عصاره چاي پورهه استفاده كرده اند به طور ميانگين يك كيلوگرم بيشتر از كساني كه از دارونما استفاده كرده بودند كاهش وزن داشتند. از اين دمنوش در كنار رژيم كاهش وزن براي نتيجه مي‌توان بهره گرفت اما بايد نظر پزشك را در اين رابطه جويا شد.

چاي سياه، راهكاري در دسترس براي لاغري

چاي سياه مدل بيشتر اكسيد شده انواع چاي مانند چاي سبز، سفيد و اولنگ است.
برگ چاي سياه با قرار گرفتن در برابر هوا به رنگ سياه در مي آيند كه عامل اصلي رنگ چاي همين اكسيداسون است. بسياري بر اين باورند كه وقتي كاهش وزن و دمنوش لاغري به ميان مي آيد، چاي سياه حرفي براي گفتن دارد.

اما در يك تحقيق نشان داده شد كه مصرف روزانه سه فنجان چاي سياه براي سه ماه، مي تواند تاثير زيادي بر كاهش وزن داشته باشد.

چاي سياه براي تناسب اندام

برخي از نظريه ها اذعان مي كنند كه تاثير چاي سياه بر لاغري مي تواند به دليل وجود فلاون (تركيبي آنتي اكسيداني) باشد.

در تحقيقي ديگر بر روي 4280 نفر براي 14 سال، به اين نتيجه رسيدند، كساني كه در اثر مصرف مواد غذايي و نوشيدني هايي كه حاوي فلاون هستند مانند دمنوش چاي سياه، شاخص توده بدني كمتري نسبت به بقيه افراد دارند.

با اين حال بهتر است اعتدال در مصرف اين نوشيدني را در نظر گرفت تا از عوارض آن دور ماند.

چاي اولانگ؛ دمنوشي خوشمزه براي لاغر شدن

چاي اولانگ يك چاي قديمي چيني است.
امروزه به دليل گسترش روز افزون درخواست هايي براي كاهش وزن به عنوان دمنوش لاغري از آن ياد مي شود.
چاي اولانگ همان چاي سياه است كه اكسيداسيون كمتري روي آن انجام شده است. در واقع چاي اولانگ را مي توان چايي مابين چاي سبز و سياه دانست.

بسياري عقيده دارند كه چاي اولانگ مي تواند با افزايش چربي سوزي و تقويت متابوليسم به كاهش وزن كمك كند.

در يك تحقيق كه بر روي 102 نفر با اضافه وزن زياد انجام شد، به اين نتيجه رسيدند كه افرادي كه هر روز به مدت 6 مرتبه اقدام به نوشيدن چاي اولانگ كردند، وزن و همينطور مقدار توده چربي بدنشان كاهش پيدا كرده است. حتما براي تنظيم رژيم كاهش وزن خود از پزشك در رابطه با مصرف اين دمنوش مشورت بگيريد.

استفاده از چاي سفيد براي لاغري

چاي سفيد در ميان ديگر خانواده چاي مانند چاي سياه و سبز طعم و عطري متفاوت دارد. زيرا وقتي هنوز گياه چاي جوان است اقدام به چيدن آن مي كنند.

طعم چاي سفيد همانطور كه گفته شد كمي متفاوت است، لطافت و شيريني را مي توان در طعم آن چشيد. فوايد چاي سفيد بسيار مورد مطالعه قرار گرفته است و در طي تحقيقات آزمايشگاهي نتايج خوبي در رابطه با خواص ضد سرطاني و درماني آن براي بيماري هاي دهاني مشاهده شده است كه البته مطالعات بيشتري براي اين ادعا نياز است.

كاهش وزن با چاي سفيد

وقتي بحث لاغري و كاهش وزن پيش مي آيد، پاي دمنوش لاغري با چاي سفيد وسط مي آيد.

در يك تحقيق آزمايشگاهي نشان داده است كه عصاره چاي سفيد باعث شكسته شدن سلول هاي چربي مي شود.
همچنين از ساخته شدن دوباره سلول هاي چربي در بدن، جلوگيري مي كند.
چاي سفيد و چاي سبز داراي مقادير قابل توجهي كاتچين هستند كه در كاهش وزن بسيار موثر است. با اين وجود نبايد مقدار نامتعادلي را در رژيم جاي داد و بهتر است در رابطه با مصرف آن از متخصص تغذيه نسبت به شرايط بدني مشورت گرفت.

دمنوش لاغري دارچين و زنجبيل

دارچين و زنجبيل دو گياه پر كاربرد در تهيه غذا ها هستند اما از ديگر فوايد آنها مي توان به تهيه دمنوش هاي كاهش وزن اشاره كرد.

دارچين طبيعتي گرم و خشك دارد و زنجبيل هم طبيعتي گرم و تر دارد.
از طرفي ديگر در حالت كلي مي توان عنوان كرد كه طبع گرم و به ويژه خشك مي تواند لاغري و تناسب اندام را به ارمغان بياورد.
از اين رو افرادي كه به دنبال كاهش وزن هستند بهتر است از دمنوش لاغري مانند دارچين و زنجبيل كه طبيعتي گرم دارند استفاده كنند. براي راحتي مصرف مي توانيد آن را با عسل ميل كنيد. براي پيشگيري از ناپرهيزي در مصرف اين دمنوش بايد مقدار متعادل هر فرد را پزشك مشخص كند.

دمنوش لاغري زيره و رازيانه

زيره و رازيانه هر دو گياهاني هستند كه داراي طبيعتي گرم و خشك هستند. اين دو دانه پرخاصيت، به جز مصارف دارويي مصارف زيبايي نيز دارند.
از اين دو گياه مي توانيد به صورت دمنوش لاغري استفاده كنيد.
زيره و رازيانه را مانند چاي دم كنيد. سپس با كمي عسل شيرين كنيد و ميل كنيد. اما لازم به ذكر است اين گياهان دارويي در كنار فوايدي كه دارند عوارضي را نيز شامل مي شوند كه در صورت زياده روي در مصرف بروز داده مي شوند. براي پيشگيري از اين منظور بايد از متخصص تغذيه در اين رابطه مشورت گرفت.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.