از خاصيت ميوه خشك كيوي چيزي مي دانيد؟

براي اينكه زمين سالمي داشته باشيم اول بايد از خودمان شروع كنيم.

از خاصيت ميوه خشك كيوي چيزي مي دانيد؟

۷ بازديد

آيا ميوه خشك به اندازه ميوه تازه خاصيت دارد ؟

در فوايد موجود در ميوه ها هيچ شكي نيست. ميوه ها جز پرخاصيت ترين ماده غذايي هستند كه سرشار از املاح و مواد معدني و ويتامين هاي متفاوت اند. با اين حال برخي از افراد تصور مي كنند كه ميوه خشك به علت از دست دادن آب موجود مقداري از خواص خود را از دست مي دهد در صورتي كه اين عقيده كاملاً اشتباه است.
بين ۷۰ تا ۹۵% حجم ميوه ها از آب تشكيل شده است كه اين مقدار در ميوه خشك به ۵ الي ۱۵% مي رسد. همانطور كه در محلول آب و نمك، پس از تبخير آب نمك در ظرف باقي مي ماند؛ پس از تبخير آب موجود در ميوه ها مواد معدني و ويتامين هاي ميوه داخل آن باقي مي ماند.

دليل خشك كردن ميوه چيست ؟

دلايل متنوعي عامل اينكار است كه از مهم ترين آنها مي توانيم به افزايش مدت نگهداري ميوه بدون افزودن هيچ ماده نگهدارنده شيميايي، صنعتي و حتي طبيعي (مثل نمك) اشاره كنيم.
بسياري از ميوه هاي تابستاني ميوه هايي با طبع گرم هستند كه براي فصول سرد سال بسيار مناسب اند. ميوه هاي گلخانه اي هم طعم ميوههاي طبيعي را ندارند بنابراين بهترين راه براي استفاده از آنها در فصل زمستان، مصرف ميوه خشك است.

مورد بعدي كه يكي از خوبي هاي ميوه خشك نسبت به ميوه تازه است وزن آن است. همانطور كه گفته شد آب، بيشتر حجم و جرم ميوه را تشكيل مي دهد بنابراين ميوه خشك بسيار كوچك تر و سبك تر است از اين رو براي حمل و نقل و نگهداري راحت تر است. براي مثال در كيف مدرسه بچه ها يا كوهنوردان و مثال هايي از اين قبيل راحت تر قرار مي گيرد.

در ضمن ميوه خشك جزء تنقلات محاسبه مي شود و همانند چيپس هاي طبيعي مورد پسند تمام سنين به خصوص كودكاني كه گاهي از مصرف ميوه خودداري مي كنند، است.

ويژگي ها و خواص كيوي خشك مصفي

ويتامين C موجود در كيوي ۳ برابر پرتقال است. از ديگر املاح موجود در كيوي مي توانيم به پتاسيم، روي و منيزيم و كلسيم فراوان، ويتامين E و A و چند نوع از آنتي اكسيدان ها است. اثرات ميل كردن كيوي بر روي بدن به صورت زير است :

✅ طبع سرد آن مناسب براي مصرف در فصل تابستان و از بين برنده صفرا است.
✅ كالري بسيار كم كيوي براي افرادي كه تمايل به لاغر شدن دارند بسيار مناسب است به خصوص اينكه خوردن كيوي باعث كم شدن اشتها هم مي شود.
✅ بخاطر وجود مقدار زيادي ويتامين E به سلامت پوست و توليد سلول هاي جديد كمك مي كند.
✅ از ابتلا به سرطان به خصوص سرطان روده پيشگيري مي كند.
✅ از بين برنده تاثيرات سيگار و دود سيگار بر بدن است.
✅ براي درمان سرفه هاي خشك و آسم يكي از بهترين راه حل هاي گياهي است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.